Tinder, de app waarmee je kan aangeven contact te willen met een ander, wil álle ontmoetingen tussen mensen makkelijker maken.
Dat zei oprichter en ceo Sean Rad op een congres van Techcrunch dinsdag in Berlijn.
Tinder is hot in sociale-medialand. De app bestaat nog maar ruim een jaar, maar is razend populair. Zodra je iemand ziet, met wie je contact wil, kun je dat aangeven via de app door naar rechts te vegen op het scherm. Vind je iemand niet leuk, dan veeg je naar links.
Zo’n ‘swipe’ wordt nu 350 miljoen keer per dag gedaan, wat leidt tot 3,5 miljoen matches per dag. Een match wil zeggen dat ook de benaderde persoon – die ook de Tinder-app moet hebben – wel in is voor contact. Je kunt dan via de app direct chatten en nader kennismaken.
Je presenteert je overigens via één of meerdere foto’s. De eerste indruk is dus visueel. Rad vindt dat niet oppervlakkig, want volgens hem kies je de foto die bij je past.
Volgens Sean Rad, die overigens zijn huidige vriendin ook via Tinder ontmoette, heeft Tinder nog geen duidelijk verdienmodel. Het werkt nu eerst aan het verhogen van het aantal gebruikers.
Het aantal toepassingsmogelijkheden is legio: je kunt je voorstellen dat je op muziekfestivals snel gelijkgestemden ontmoet, of op een beurs makkelijker contact maakt met potentiële zakenrelaties. Maar vooralsnog is Tinder geliefd onder jonge flirters.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl